درب اتاقی فریم لس

درب اتاقی فریم لس در گروه جدیدترین مدل درب‌های داخلی مدرن به شمار می‌رود. که این روزها بسیار پرطرفدار شده و تقاضای زیادی برای خرید این مدل درب وجود دارد. عمده متریال تشکیل دهنده درب‌های چوبی framelesse شامل : چوب روسی یا راش، MDF خام یا پلای وود و آلومینیوم یا چوب (جهت ساخت چهارچوب) می‌شود.

نحوه نصب درب اتاقی فریم لس 

برای نصب درب اتاقی فریم لس شما به لولا مخفی نیاز دارید که در کیفیت های مختلف و تحت برندهای متفاوت در بازار وجود دارند. نکته قابل تامل در مورد این لولا ها کیفیت ساخت (کشور سازنده)، میزان تحمل وزن و سایز آنهاست. بنابر این قبل از خرید لولا مخفی برای درب چوبی حتماً به گارانتی و کشور سازنده آن توجه کنید و با توجه به وزن درب و میزان تحمل وزن، اقدام به خرید نمایید. تعداد شرکت‌های عرضه کننده لولا درب فریم لس بسیار محدود است اما مهم ترین آنها عبارتند از : اوتلاو، شیام، NHN و HTN البته چند فروشگاه در خیابان شریعتی و سهروردی هم هستند که این محصولات را عرضه می‌کنند.

270,000,000 

(1 بررسی مشتری)

درب اتاقی فریم لس مدرن ترین مدل دربی است که امروزه در بیشتر پروژه های برند و لوکس کشور بکار می‌رود. مهم ترین تفاوتی که درب فریم لس با درب های داخلی معمولی دارد، بهره گیری از چهارچوب مخفی است که به صورت توکار اجرا می شود. اما با توجه به اینکه از درب فریم لس به عنوان درب ورودی و یا درب‌های سرویسی نیز استفاده می‌شود. در این پیج بیشتر به ارائه اطلاعات تکمیلی در مورد درب اتاقی فریم لس می‌پردازیم.

تفاوت درب اتاقی فریم لس با درب سرویسی

مهم ترین وجه تمایز درب‌های فریم لس اتاقی با سرویسی در نوع پوشش و همچنین متریال مصرفی است. درب اتاقی فریم لس از MDF خام یا روکشی و چوب روسی اغلب ساخته می‌شود در صورتیکه در طراحی درب سرویس توجه به ضد آب بودن محصول تولیدی اهمیت زیادی دارد. متداول ترین نوع متریال برای تولید درب‌های سرویسی frameless ترکیب چوب روسی و پلای وود و رنگ پلی اورتان و یا پلی وود یا چوب پلاست است که متریالی ارزان و کاملاً ضد آب است. از نظر ابعادی هم غالباً درب‌های اتاقی نسبت به درب‌های سرویسی ابعاد بزرگتری دارند.

انواع درب اتاقی فریم لس

در مورد درب های اتاقی فریم لس که با استفاده از لولا مخفی نصب می شوند صحبت کردیم با این حال درصورتیکه تمایل دارید بازشوی درب مورد نظر شما متفاوت باشد، می‌توانید از لولا Pivot که به سقف و کف متصل می‌شود و باعث باز و بسته شدن درب حول محور لولا می‌شود، استفاده نمایید. و یا اینکه اگر طرفدار درب‌های ریلی هستید، از مکانیزم‌های درب ریلی اتاق مانند برند فانتونی و سایر برندهای معتبر استفاده کنید.

یکی از آپشن های جذابی که باعث جلوگیری از عبور سرو صدا، گرد و خاک یا حتی هدر رفت انرژی، می شود، استفاده از درزگیر گیوتینی برای قسمت پایین درب است. این مکانیزم هنگام بستن درب با استفاده از یک ضامن مکانیکی عمل کرده و از عبور سر و صدا و هدر رفت انرژی جلوگیری می نماید.

درب اتاقی فریم لس
درب اتاقی فریم لس

در اتاقی فریم لس معمولی بهتر است یا لولا Pivot؟

درب‌های لولا Pivot غالباً بادخور زیادی دارند به همین دلیل ورود گرد و غبار و سر و صدا از فضایی بیرونی به داخل، امری اجتناب ناپذیر است. قیمت لولا Pivot چند برابر لولا مخفی است بنابر این از نظر هزینه‌ای این نوع درب‌ها معمولاً پرهزینه هستند. در صورتیکه ارتفاع درب مورد نظر شما بیش از 3 متر باشد و یا وزن آن بالاتر از 100 کیلوگرم باشد، شما ناگزیر به استفاده از لولا Pivot هستید چرا که بهترین نوع لولا مخفی هم جوابگوی درب‌های سایز بزرگ و سنگین نخواهند بود. 

نصب درب پیوت احتیاج به Sub Frame (فریم انتظار) دارد بدین صورت که در قسمت سقف و همچنین داخل سقف می‌بایست حتماً پروفیل فلزی کار شود. درصورتیکه وزن درب از 200 کیلوگرم بیشتر باشد کلاف و استراکچر داخلی درب نیز می‌بایست به صورت فلزی ساخته شود. پروسه نصب این درب‌ها نسبت به درب‌های معمولی احتیاج به زمان و هزینه بیشتری دارد.

تجهیزات مورد نیاز برای اجرای درب اتاقی فریم لس

جهت اجرای درب‌های فریم لس به متریال متعددی از قبیل چوب، رنگ، نوار درزگیر، پروفیل آلومینیومی (فریم)، قوطی فلزی 30 در 60 (ساب فریم)، لولا مخفی، دستگیره مدرن با قفل مگنتی نیاز خواهیم داشت. تراز لیزری، دریل، شارژی و … ابزارهای مورد نیاز برای نصب فریم روی ساب فریم هستند. پس از نصب چهارچوب مخفی باید فریم و ساب فریم با استفاده از مصالح پوشش داده شوند تا چهارچوب درب دیده نشود و فقط دیوار قابل رویت باشد. (جهت جلوگیری از ترک خوردن دیوار حتما باید از نوار تیپ (توری مخصوص کناف) در اجرای دیوار اطراف چهارچوب درب استفاده شود)

نحوه نصب درب اتاقی فریم لس

نکته مهمی که پیش از خرید درب فریم لس چوبی باید به آن توجه داشته باشید این است که درب‌های فریم لس احتیاج به فریم انتظار یا قوطی فلزی دارند که باید به صورت تراز و صاف در دهانه درب تعبیه شود و این یعنی شما نیاز به کمی بازسازی و تخریب دیوار دارید و اگر چهارچوب فلزی قدیمی دارید باید برداشته شود البته اگر ساختمان نوساز و در مرحله نازک کاری باشد کار بسیار آسان است و به راحتی فریم انتظار یا وال پست نصب می‌شود و در نهایت چهارچوب آلومینیومی درب روی فریم انتظار یا وال پست نصب می‌شود و پس از آن می‌توانید با کناف، گچ یا هر مصالح دیگری فریم و ساب فریم را پوشش دهید.

همچنین در صورت عدم امکان نصب چهارچوب درب در مرحله نازک‌کاری می‌توان بعد از این مرحله نسبت به نصب و اجرای در فریم لس اقدام کرد، البته برای این کار دهانه دیوار باید به اندازه کافی بزرگ باشد. البته اجرای فریم انتظار به ایستایی بیشتر درب و جلوگیری از ترک خوردن دیوار کمک زیادی خواهد کرد.

تاریخ انتشار : 1403/05/15 frameless room door

1 دیدگاه برای درب اتاقی فریم لس

  1. سعید احمدی

    امکانش هست چهارچوب این درب ها چوبی اجرا بشه؟

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *